Har du fortrudt dit køb eller lever en købt vare ikke op til dine forventninger, har vi forsøgt at gøre det så nemt som muligt at fortryde og returnere med vores returportal, som du finder her:
Returportal
På portalen har du desuden mulighed for at ombytte til anden vare, anden størrelse eller lignende.
Registrere din (retur-)ordre på portalen, hvorefter du kan (1) aflevere returpakken i butikken i Hornbæk eller (2) sende retur via en GLS shop med printet returlabel eller QR-kode fra vores portal.
Du skal huske at sende varen retur inden for fortrydelsesfristen på 14 dage.
Fortrydelsesret
Som privat forbruger har du ret til at fortryde en aftale/et køb inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du har dog ikke fortrydelsesret på varer fremstillet specielt til dig.
Varer, som leveres plomberet, tages kun retur, hvis plomberingen ikke er brudt.
Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler via www.roomsgalore.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik, da der gælder særlige regler for returnering her (fremgår af opslag i butikken og på bon).
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder ved at sende varen retur inden for fortrydelsesfristen (14 dage) til Rooms Galore, Nordre Strandvej 338b, 3100 Hornbæk, Danmark.
Du skal selv betale for returnering af varen, og du bærer selv risikoen for, at varen kommer frem til os. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Varen kan ikke sendes pr. efterkrav, uden omdeling eller med fragtfirma, som kommer uden for vores åbningstider, og som ikke kræver kvittering, da der ellers er risiko for, at pakken ikke kommer i vores besiddelse.
Du bør sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer nemlig selv risikoen for pakken/varen, indtil vi modtager den. Vi anbefaler derfor, at du benytter vores Returportal
Varen kan også returneres i vores butik i Hornbæk i åbningstiden. VI anbefaler, at du inden registrerer din returnering på vores Returportal
Vælger du at benytte din fortrydelsesret ved ikke at modtage pakken eller afhente den i pakkeshop, vil pakken normalt blive returneret til os. Du betaler selv for denne returnering, og vi vil fratrække det fra fragtfirmaet opkrævede beløb i det købsbeløb, som du skal have retur. Vær opmærksom på at denne form for returnering ofte er dyrere end, hvis du vælger at modtage og sende retur på almindeligvis.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage varen i brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af.
Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Tilbagebetaling af dine penge (købsbeløbet)
Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger forbundet med levering til dig. Har du købt flere varer i en ordre, og returnerer du ikke alle varer, vil leveringsomkostninger dog ikke blive tilbagebetalt.
Eventuelle fragtomkostninger forbundet med returnering af pakken, som vi måtte have afholdt, vil blive fratrukket købsbeløbet inden tilbagebetaling, f.eks. ved manglende afhentning/modtagelse af pakken.
Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 21 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi tilbageholder betalingen til, vi har modtaget varen retur fra dig.
Reklamation - fejl ved varen
Vi er naturligvis meget kede af, hvis du oplever, at der er noget galt med varen. Vi gør alt, hvad vi kan for at gennemgå varen inden, vi sender afsted til dig.
Hvis du alligevel ved din modtagelse af en vare opdager, at der er en fejl ved den, skal du reklamere over fejlen inden for rimelig tid efter, at du har opdaget den, og senest 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på kundeservice@roomsgalore.dk
Reklamerer du inden for 2 måneder efter manglen er opdaget, vil det altid blive betragtet som inden for rimelig tid.
I mailen skal du oplyse ordrenummer samt en nærmere beskrivelse bilagt billede af manglen.
Vi vil herefter tage stilling til din reklamation og sende dig oplysning om det videreforløb.
Hvis reklamationen er berettiget, betaler vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved returnering. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at du skal få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Vi anbefaler, at du også ved returnering grundet reklamation bruger vores Returportal