www.roomsgalore.dk ejes af Rooms Galore enkeltmandsvirksomhed (ejet af Charlotte Bruhn), Cvr-nr. DK33018053, adresse Nordre Strandvej 338b, 3100 Hornbæk, Tlf. (+45) 30890030 og charlotte@roomsgalore.dk.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for varer, der er købt i   www.roomsgalore.dk til levering i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.

Alle aftaler indgås på engelsk.

betaling

Vi accepterer betaling med Visa-Dankort, Visa, Visa-elektron, Mastercard og Mobilepay.

Vi trækker ikke beløbet fra, før produkterne er afsendt. I tilfælde af produkter, der ikke er på lager og kun tages hjem efter ordre, vil 50% af betalingen blive fratrukket, når opfyldelsen af ordren begynder, og de resterende 50%, når produkterne er klar til levering / forsendelse.

Hvis du har bestilt flere produkter, og et af produkterne er i restordre, trækker vi ikke betaling for produktet på restordre, før det er afsendt.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusive moms. Prisen for forsendelse føjes til den angivne pris. Du vælger forsendelsesformen i slutningen af betalingsprocessen.

levering

Ved køb af varer på minimum 500 kr., som vejer maksimalt 20 kilo, er forsendelse i Danmark gratis, med undtagelse af forsendelse til øer uden broforbindelse.

Produkter på lager vil blive sendt indenfor 1-2 hverdage efter bestilling. Leveringstiden vil være mellem 1-3 hverdage med forbehold for længere levering i ferieperioder.

Produktet leveres af GLS, BRING eller PostNord.

Vi leverer internationalt inden for EU, men der er særlige forsendelsespriser for levering uden for Danmark, herunder til Grønland, Færøerne og danske øer uden broforbindelse og på varer på over 20 kilo. 

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der køber via   www.roomsgalore.dk og ikke for køb i vores fysiske butik. Erhvervskunder har ikke ret til afbestilling.

Du har ret til at opsige en aftale op til 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person valgt af dig, men ikke rederiet, modtager produktet i din/deres fysiske besiddelse.

Hvis en ordre består af flere produkter, og vi ikke kan levere produkterne på samme tid, gælder fortrydelsesretten fra det tidspunkt, hvor du eller en anden person valgt af dig, men ikke rederiet, modtager det sidste produkt i din/deres fysiske besiddelse.

Hvis fortrydelsesretten udløber på en helligdag eller lukkedag, så forlænges fristen til den først følgende hverdag.

Du har dog ikke ret til afbestilling ved køb af specialfremstillede produkter. Produkter, der leveres med forsegling, må kun returneres, hvis forseglingen ikke brydes.

Sådan udøver du fortrydelsesretten

Du kan annullere ved at returnere (sende) produktet inden udløbet af fortrydelsesfristen(op til 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person valgt af dig, men ikke rederiet, modtager produktet i din / deres fysiske besiddelse) til:

Rooms Galore , Returpakke, Nordre Strandvej 338b, 3100 Hornbæk, Danmark.

Dukan  vedlægge en returformular, så vi nemt kan registrere din returnering og give en refusion af din betaling.

Returformularen vil normalt blive vedlagt dine produkter fra os, eller du kan finde den her.

Du skal betale for returneringen af produkterne, og du er ansvarlig for leveringen af produkterne til os. Derfor anbefaler vi, at du sender pakken som forsikret pakkepost.

Normalt kan du inspicere produktet på samme måde, som man er tilladt og i stand til at gøre i en butik, men du må ikke bruge det. Derfor må du ikke fjerne nogen mærker eller lignende. Hvis du har brugt det på en måde, som man ikke er tilladt eller i stand til at gøre i en butik, og vi ikke kan sælge produktet igen, eller ikke kan sælge det til fuld pris igen, må du forvente, at vi vil trække værdinedsættelsen fra det beløb, der refunderes til dig. Hvis produktet ikke længere har en kommerciel værdi, refunderer vi ikke købsbeløbet.

Du skal også sikre dig, at produktet er pakket korrekt ind, når du returnerer det. Du er ansvarlig for pakken/produkterne, indtil vi modtager den. Gem derfor din forsendelseskvittering og, hvis det er relevant, sporingsnummeret.

Produkter kan ikke sendes COD, uden levering til den endelige adresse, eller med et rederi, der leverer uden for vores åbningstider, og som ikke kræver en underskrift på modtagelsen, da dette ville medføre en risiko for, at pakken ikke ankommer i vores besiddelse.

Produkterne kan returneres til vores butik i Hornbæk, helst med returformularen udfyldt og vedlagt.

Restitutioner

Vi refunderer den betaling, du har modtaget, herunder eventuelle leveringsomkostninger.   Men hvis du har købt flere produkter i en ordre og ikke returnerer alle produkterne, refunderes leveringsomkostningerne ikke.

Beløbet refunderes uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dato, hvor vi har modtaget det returnerede produkt.

Vi vil give sådanne refusioner med den samme betalingsmetode, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet. Under alle omstændigheder vil du ikke blive opkrævet gebyrer i forbindelse med refusionen.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget artiklen, medmindre du sender dokumentation for, at du har returneret den.

Krav – Hvis der er noget galt med produktet

Hvis du efter modtagelse af et produkt fra os opdager, at der er en defekt i produktet, f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl, finder bestemmelserne i købeloven anvendelse.

Du kan indgive et krav vedrørende mangler ved produktet inden for en rimelig tid efter, at du har opdaget manglen/fejlen, og senest 24 måneder efter leveringstidspunktet ved at kontakte os på   customercare@roomsgalore.dk. I e-mailen skal du angive ordrenummeret og en detaljeret beskrivelse, herunder et billede af manglen. Hvis du klager inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil den altid blive betragtet som inden for en rimelig tid.

Vi vil derefter overveje dit krav og sende dig oplysninger om fortsættelsen af sagen.

Hvis kravet er berettiget, refunderer vi dine rimelige forsendelsesomkostninger for returneringen.

Husk, at produktet altid skal sendes i beskyttende emballage, og at du skal have en forsendelseskvittering. Gem din postkvittering, herunder oplysninger om forsendelsesomkostninger og, hvis det er relevant, sporet og sporingsnummeret.

Gavekort 

Gavekort er gyldige i 1 år fra købsdatoen og kan bruges i webshoppen eller i vores butik i Hornbæk. Et fysisk gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Der er 14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen, hvis den købes i webshoppen.

Særlige betingelser for elektroniske gavekort

Du kan bytte et elektronisk gavekort til kontantværdien i op til et år efter gavekortets udløb.

Hvis du ønsker at få en kontant refusion af gavekortets værdi inden for det gyldige tidspunkt, vil der blive opkrævet et gebyr for vores faktiske omkostninger forårsaget af refusionen.

Politik for personoplysninger

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler med os: 

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse. 

Vi registrerer og videregiver de personlige oplysninger, der er nødvendige for at levere varerne til dig.  

Personoplysninger registreres hos ROOMS Galore og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Derudover samarbejder vi med en række andre virksomheder, der opbevarer og behandler data. Disse virksomheder behandler udelukkende dataene på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, hvor dine data vil få tilstrækkelig beskyttelse. 

På roomsgalore.dk er den dataansvarlige ROOMS Galore .

Du har ret til at få at vide, hvilke detaljer om dig vi behandler.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse situationer er vi forpligtet til at slette dine personoplysninger, hvis du beder os om det. Det kan f.eks. være data, som ikke længere er nødvendige til det formål, vi brugte dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personoplysninger behandles på en måde, der er i strid med loven. Du kan også skrive til os på: info@roomsgalore.dk.

Du kan læse vores persondatapolitik her.

klager

Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte Charlotte Bruhn på charlotte@roomsgalore.dk.

Hvis vi ikke kan blive enige om behandlingen af et krav, kan du indgive en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionen på http://ec.europa.eu/odr.

Salgs- og leveringsbetingelserne blev senest opdateret den 07.03.2020.